Informatii Nutritionale:

  • Calorii – 60 
  • Fibra – 3 grame 
  • Zahar – 12 grame 
  • Proteine – 1 gram 
  • Vitamina A – 14 micrograme
  •  Vitamina C – 70 miligrame 
  • Calciu – 6% din doza zilnica recomandata 
  • Potasiu – 237 miligrame 
  • Carbohidrati – 15,4 grame

#1 Sporeste Imunitatea

Portocalele cuprind bunatatea vitaminei C, vitaminei D, vitaminei A și a compusilor bioactivi ai plantelor precum carotenoizii,  flavonoizii si o serie de minerale. Ce inseamna acest lucru pentru sistemul tau imunitar? Consumul unei portocale pe zi iti stimuleaza imunitatea si iti oferă un avantaj datorita substantelor nutritive enumerate mai sus. De asemenea, ii permite corpului tau sa previna infectiile, sa lupte impotriva inflamatiilor, sa te protejeze de raceala si gripa si chiar sa reduca daunele cauzate de arsuri solare.

# 2 Iti mentine inima sanatoasa

La ce tanjeste o inima sanatoasa? Un fruct cu putine calorii, zero grasimi saturate, zero colesterol, multe fibre dietetice, o multime de nutrienti esentiali, vitamine si minerale … Portocalele sunt imbogatite in mod natural cu potasiu, dar si o abundenta de antioxidanti si fitochimicale.

# 3 Scade colesterolul

Este esential sa incluzi portocalele in dieta dumneavoastra. Mai multe studii sugereaza ca portocala contine fibre solubile precum pectina, folatul si potasiul, care ajuta la reducerea nivelului de colesterol rau (LDL) din organism si la imbunatatirea colesterolului bun (HDL).

# 4 Piele stralucitoare

Portocala contine uleiuri naturale care iti hranesc pielea, facand-o moale si mai fina. Antioxidantii sai lupta impotriva radicalilor liberi, oprind formarea ridurilor si imbatranirea prematura a pielii. Acidul citric ajuta la exfolierea pielii, reducand acneea. Vitamina C permite organismului sa produca colagen si elastina, mentinandu-l tanar. 

# 5 Vindeca ranile mai repede

“Esti ceea ce mananci”. De aceea, atunci cand te recuperezi in urma unei leziuni, este important sa comsumi alimente bogate in calciu, vitamine, minerale si antioxidanti. Portocalele contin toate acestea si multe altele, care va asigura un drum catre o recuperare rapida.

# 6 Mentine tensiunea arteriala

Hipertensiunea arteriala poate fi un indicator al mai multor boli. Ea este modul prin care organismul semnaleaza o problema de sanatate. Consumul unei portocale zilnice este dovedita sa regleze nivelul tensiunii arteriale, deoarece contine vitamina C, potasiu, numeroase substante fitochimice, complex de vitamina B si folat.

# 7 Echilibreaza nivelurile de zahar din sange

De fiecare data cand mancam, nivelul zaharului din sange creste, ceea ce este normal. Ideea este ca nu ar trebui sa creasca prea mult sau sa scada dramatic. Cresterea si scaderea nivelului de zahar din sange ar trebui sa fie treptata. De aceea, este important sa consumam alimente si fructe care au un indice glicemic scazut, cum ar fi portocala. Portocalele pot fi delicioase si dulci, dar sunt si bogate in fibre dietetice. Acest lucru asigura ca eliberarea zaharului in sange din portocala este lenta si constanta. Nu e de mirare ca atunci cand vine vorba de diabet, portocala este considerata un superaliment.

# 8 Scade riscul de cancer

Portocalele contin vitamina C si fibre care ajuta la cresterea sistemului imunitar. De asemenea, antioxidantiii din portocala indeplinesclinesc o alta sarcina esentiala:  acestea actioneaza ca un aspirator pentru toxinele daunatoare din organism, cunoscute si sub numele de radicali liberi. Potrivit unor oameni de stiinta, portocalele reduc acest risc cu aproape 50%.

# 9 Ajuta la slabire

Portocalele contin multe fibre, pe langa faptul ca sunt pline de vitamine, minerale si antioxidanti. Asta inseamna ca poti manca fructele preferate pana te saturi si poti obtine toti nutrientii potriviti, fara calorii.  

#10 Imbunatateste sanatatea ochilor

„Ochii sunt fereastra sufletului.” Citricele, cum ar fi portocalele, sunt surse bogate de vitamina A, C si E, si flavonoide care ajuta la prevenirea cataractei, hidratarea ochilor si, cel mai important, prevenirea degenerarii maculare.

# 11 Imbunatateste digestia

O portocala pe zi tine cu siguranta afectiunile digestive la distanta. Portocalele au un continut ridicat de apa, o portocala pe zi fiind echivalentul consumului unei jumatati de pahar de apa. Ele sporesc hidratarea in organism si stimuleaza absorbtia micro-nutrientilor precum glucoza, aminoacizii, vitaminele si mineralele si asigura miscarea lina a intestinului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *