Blog

6 tratamente naturale pentru subtierea parului

Barbatii si femeile de toate varstele tanjesc dupa par mai gros si mai voluminos, mai ales atunci cand parul subtire devine o problema vizibila. Din fericire, exista tratamente naturale pentru subtierea parului, cum ar fi echilibrarea hormonilor, reducerea stresului, consumul unei diete adecvate si multe altele.

Capul unui adult obisnuit are de la 100.000 pana la 150.000 de fire de par si pierde in jur de 50 pana la 100 de fire de par in fiecare zi. Acest lucru poate parea ingrijorator, dar este de fapt complet normal. S-ar putea sa credeti ca pierderea atator fire de par ar face parul sa para mai subtire, dar asta se va intampla doar daca procesul normal de crestere a parului nou nu este la eficient. Atata timp cat regenerarea parului si caderea parului sunt intr-un echilibru adecvat, subtierea parului nu este o problema, dar pentru multi oameni pierderea parului este o preocupare zilnica. Exista si o teama mai mare ca subtierea se va transforma in caderea permanenta a parului si in chelie.

6 tratamente naturale pentru subtierea parului

# 1 Exclude medicamentele care cauzeaza subtierea parului

Este important sa te asiguri ca nu iei medicamente care ar putea cauza efectiv subtierea parului. Exista multe medicamente care au fost legate de caderea parului. Asigura-te ca cunosti posibilele efecte secundare ale medicamentelor tale actuale, precum si ale suplimentelor. Daca stii ca una dintre ele poate provoca caderea parului, acesta ar putea fi cauza pentru subtierea parului tau.   

# 2 Reduce stresul

Prin scaderea stresului zilnic, poti impacta direct sanatatea parului, precum si intregul organism. Pastrarea unui jurnal, de exemplu, sau yoga, sunt mari agenti de eliberare a stresului natural. Exercitiul zilnic este, de asemenea, crucial pentru reducerea stresului, precum si pentru a incuraja o buna circulatie, ambele contribuind la promovarea unei cresteri sanatoase a parului.

 # 3 Hormoni echilibrati

De la dieta la exercitii si la plante adaptogene, echilibrarea hormonilor poate ajuta la corectarea problemelor de sanatate ale tiroidei sau a altor cauze care stau la baza subtierii parului.

 # 4 Alimente care ajuta

Vei dori cu siguranta sa cresti aportul de alimente bogate in nutrienti, daca doresti sa opresti subtierea parului. Exista o legatura foarte puternica intre ceea ce mananci si sanatatea parului tau.

Iata cateva dintre alimentele de top pe care le poti folosi ca tratamente naturale pentru subtierea parului:

  • Peste salbatic, de apa rece – Proteinele suple si antiinflamatoare sub forma de peste salbatic de apa rece, precum somonul, sunt bogate in acizi grasi antiinflamatori omega-3, care sunt excelenti pentru sanatatea parului.
  • Carne de vita hranita cu iarba – Proteinele bogate in fier, precum carnea de vita hranita cu iarba, te pot ajuta cu adevarat sanatatea parului. De ce? Foliculii si radacinile parului sunt hranite cu un aport de sange bogat in nutrienti. Daca ai un deficit de fier (o afectiune obisnuita care sta la baza subtierii parului), atunci folicuii devin lipsiti de nutrienti si acest lucru afecteaza negativ ciclul normal de crestere a parului, si poate duce la caderea excesiva a firelor de par.
  • Legume bogate in fier – De asemenea, iti poti imbunatati nivelul de fier, incluzand linte, varza, spanac si alte legume verzi in dieta ta.
  • Produse bogate in vitamina C – Vitamina C in dieta este esentiala, deoarece este un antioxidant puternic. De asemenea, iti ajuta corpul sa absoarba fierul de care are nevoie. Unele alimente bogate in vitamina C includ guava, ardeiul rosu, kiwi, papaya si broccoli.
  • Alimente bogate in vitamina A – Alimentele bogate in vitamina A te pot ajuta sa iti menti sanatatea scalpului, care este esentiala pentru o crestere sanatoasa a parului. Vitamina A ajuta la producerea sebumului care iti hraneste scalpul. Optiunile excelente de mancare includ dovleac, cartofii dulci si varza.
  • Alimente bogate in biotina – Daca nu ai suficienta biotina in dieta, aceasta poate duce la parul uscat si fragil, care este mai predispus la subtiere. Alimentele bogate in biotina includ drojdie nutritionala si galbenusuri de ou.
  • Alimente bogate in zinc – Zincul este inca un nutrient esential pentru sanatatea generala a parului, iar o deficienta de zinc este asociata cu caderea parului. Zincul este implicat in cresterea si repararea tesuturilor, inclusiv a parului. Alimentele bogate in zinc includ carnea de vita hranita cu iarba, semintele de dovleac si nautul.

# 5 Dusuri mai reci

Apa fierbinte deshidrateaza firele de par, ducand la par uscat si fragil, care este mai predispus sa se rupa si sa cada. Deci, evita dusurile fierbinti care pot deshidrata parul, facandu-l mai slab si mai predispus la subtiere. O temperatura mai scazuta a parului (si a pielii) te ajuta sa pastrezi hidratarea.

# 6 Suplimente naturale

Urmatoarele suplimente pot ajuta la deficientele nutritive, inflamatia si stresul care pot provoca sau contribui la subtierea parului:

  • Un complex de multivitamine zilnic, care contine vitaminele antioxidante A, C si E; vitaminele din complexul B; si minerale, cum ar fi magneziu, calciu, zinc si seleniu.
  • Acizii grasi omega-3, cum ar fi uleiul de peste, 1 pana la 2 capsule sau 1 lingura de ulei zilnic, pentru a ajuta la reducerea inflamatiei.
  • Vitamina C, 500-1.000 de miligrame, de 2 ori pe zi, ca antioxidant.
  • L-lizina, 500-1.000 de miligrame pe zi, pentru caderea parului.
  • Vitamine din complexul B, 1 comprimat pe zi, pentru stres.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *