Copiii par sa aiba un nivel infinit de energie, iar exercitiile fizice sunt o modalitate excelenta de a-i ajuta sa dezvolte obiceiuri de viata sanatoase, arzand in acelasi timp energia suplimentara. Inainte de a incepe orice rutina de exercitii, consultati medicul copiilor pentru a va asigura ca sunt gata sa inceapa exercitii fizice regulate. Medicul copilului tau poate avea chiar si cateva recomandari pentru exercitiile preferate pentru copii, pe care le poti incerca in familie.

Daca esti pregatii sa incepi sa faci exercitii in familie, inseamna includerea copiilor tai in exercitiile fizice. Activitatile in familie pot construi o echipa puternica si ii poate ajuta pe copii sa vada ca fitness-ul este distractiv! Exista o multime de antrenamente la domiciliu, exercitii in aer liber si chiar antrenamente axate pe sala, de care va puteti bucura in familie.

Cat de mult exercitiu are nevoie copilul meu zilnic?

Pentru copiii cu varsta cuprinsa intre 6-17 ani, se recomanda cel putin 60 de minute de activitate fizica viguroasa in fiecare zi. Aceasta poate include lucruri precum alergarea, alpinismul si chiar sariturile. Din fericire, nu este nevoie sa iti mentii copiii concentrati pe un singur exercitiu timp de 60 de minute. Ii poti ajuta sa se bucure de scurte perioade de activitati fizice, sau de exercitii rapide pe tot parcursul zilei pentru a-i ajuta sa atinga cel putin 60 de minute totale de sport in fiecare zi. 

Activitatea fizica este recomandata si pentru copiii cu varsta sub 6 ani. Din fericire, copiii din aceasta grupa de varsta nu duc de obicei lipsa de alergare, joaca si exercitii in rutina lor normala. Asigurati-va ca incurajati fitness-ul copiilor mici oferindu-le spatiu pentru a se juca, indiferent daca se afla intr-un loc de joaca, in parc sau in propria curte.

Exercitii distractive pentru copii

Cand faci exercitii cu copiii, rutina ta obisnuita poate sa nu fie cea mai buna pentru abilitatile si varsta lor. Este important sa alegeti exercitii sigure pentru copii. De exemplu, yoga usoara poate fi un antrenament minunat de 30 de minute pentru copii. Alte exercitii populare pentru copii sunt:

  • Flotari
  • Alergare
  • Mersul broastei
  • Ridicari ale picioarelor in lateral
  • Squats
  • Planking 

Cheia activitatilor fizice impreuna cu copiii este de a face totul distractiv. Transformarea oricarui exercitiu intr-un joc, cum ar fi sa vezi cine poate sa execute mersul broastei cel mai departe, sau cine poate face cele mai multe genuflexiuni, ii face pe copii sa se gandeasca la sport cu placere. Jocurile simple, cum ar fi stafeta, pot fi grozave si pentru exercitii rapide.

Sfaturi pentru antrenamentele copiilor

Inainte de a incepe rutina de antrenament, cel mai bine este sa obtii o evaluare adecvata a starii de fitness pentru a identifica obiectivele si oportunitatile pentru o stare de fitness imbunatatita. Acelasi lucru este valabil si pentru copiii tai: este recomandat sa lucrezii cu un antrenor personal sau cu medicul copilului, pentru a identifica oportunitatile lor de fitness. Unii copii ar putea avea nevoie sa-si consolideze forta, in timp ce altii pot beneficia de activitati cardio mai puternice. Consulta expertii pentru a te ajuta sa proiectezi cateva exercitii extraordinare care iti vor ajuta intreaga familie.